Sunday, May 9, 2010

Student and Instrument | Estudante e instrumento

Thank you everyone for visiting my blog. Unfortunately lately I've been a bit busier with work and I got an half-month cold, So I couldn't update it more. Now I feel like new again and I'm actually preparing for new challenges in the School of Music. I'll tell you about it later. Right now I would like to show you the basic instrument of my lute course and a few details about it.

Português
Obrigado a todos por visitarem o meu blog. Infelizmente nas últimas semanas tenho estado mais ocupado com o trabalho e tive uma gripe de meio mês, por isso não pude fazer mais updates. Agora sinto-me como novo e estou na verdade a preparar-me para novos desafios na Escola de Música. Vou falar-vos sobre isso mais tarde. Agora gostaria de vos mostrar o instrumento básico do meu curso de alaúde e alguns detalhes sobre ele.

Playing at home | Tocando em casa

Lute hand position - you can see the difference from a guitar because on the lute, the hand is almost parallel to the strings | Posição de mãos no alaúde - Poderá ver a diferença para um violão porque no alaúde, a mão fica praticamente paralela às cordas.

Me and my buddy Model Hans Frei ca. 1580 - From late Renaissance, covers all Renaissance repertoire, although sometimes I have to tune the 8th order in C (to simulate a 10th order)| Eu e o meu companheiro Modelo Hans Frei ca. 1580 - Dos finais da Renascença, cobre todo o repertório renascentista, apesar de por vezes eu ter de afinar a oitava ordem em Dó (para simular uma décima ordem).

8-Orders detail (as I explained in an earlier post, an "order" is a pair of strings) | Detalhe das 8 ordens (como expliquei num post anterior, uma "ordem" é um par de cordas)

No comments:

Post a Comment